Tässä taannoin testattiin anselmin peliprojektia, joka kulkee nimellä Vera ja on tarkoitettu 2-3 pelaajalle. Teema on mielenkiintoinen sijoittuen parin vuosisadan takaiselle Venäjälle, jossa pelaajien pitäisi tienata omille suvuilleen uskontopisteitä. Eipä ainakaan ittelläni tule heti mieleen toista vastavaa. Teknisesti peli on resurssien keräilyä, millä sitten varustetaan oma armeija, rakennellaan kyliä ja koulutetaan pappeja ikonimaalareiksi. Pelkästään sotimalla ei pelin jumalan suosioon kuitenkaan päästä (miten tylsää, sillä meitsi ainakin polvistuu Marsin edessä) vaan tärkeintä on ikoneiden maalaaminen, mikä helposti unohtuu intensiivisissä taisteluissa. Tämä tekeekin Verasta varsin kieron kokemuksen.
Projektin ehdottomasti suurimmat ansiot ovat sotapuolella. Lautapeleissä harvinaisempi Fog of War on lähes täydellisesti toteutettu, sillä vastustajasta ei voi kuin arvioida, missä hänen joukkonsa kulloinkin liikkuvat. Taistelut ratkaistaan reilusti siten, että vahvempi armeija aina voittaa eikä tappiosta voi siten syyttää huonoa noppatuuria. Jippona tässä on tietenkin se, etteivät pelaajat tiedä toistensa joukkojen sijaintia, jolloin sitä helposti juoksee surman suuhun tai keskittää puolustuksensa aivan väärään paikkaan. Resurssipuolella optimointia ei juuri tarvitse harrastaa, sillä kaikki tulot pistetään lähes samoin tein palamaan. Pelistä näki, että sitä on testattu ja asioita on todellakin mietitty. Ulkoasukin oli varsin näyttävä. Kunhan vielä muutamat yksityiskohdat ja pienet komponentteihin liittyvät jutut viilataan kuntoon, niin á vot! Nämä ovat siis tunnelmat kaksinpelin jälkeen. Verasta lisää sitten, kunhan pääsen testaamaan kolminpeliä.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti