torstai 13. marraskuuta 2008

RSOP-finaali

Männä viikonloppuna oli vuorossa pikavisiitti Kuopioon, jossa pelattiin RSOP-finaali. Palkintona voittajalle oli luvassa 50euroa plus pelimerkkisalkku sekä nimilaatta salkun kylkeen. Maailmanluokkaa siis. Finaalipöydässä oli yhteensä seitsemän pelaajaa: sumo, tumppu, nokka, walttu, adi, tombo ja minä. Pöytään oli varattu paikka myös stigulle mutta hän ei päässyt kuitenkaan paikalle. Pelinä oli Texas hold 'em ja alkustackeina jokaisella 1800 sawonmarkkaa. Ennen peliä spekuloitiin, josko hallitseva mestari adi pystyisi rakentamaan dynastian vai löytyisikö hänelle kaataja.

Alkuarpa suosi minua ja pääsin jakajaksi, sumo vasemmalla ja walttu oikealla puolellani. Käsi ei sitävastoin ollut suosiollinen vaan antoi minulle 4,7 erimaata. Blindit olivat kuitenkin sen verran pienet, että eikun maksua vaan ja muiden peliä tutkailemaan. sumo ja isossa blindissä adi eivät enää korottaneet, joten floppi Q,Q,J irtosi halvalla pöytään. Täysi huti siis eikä edes epätoivoista värin vetoa. Muut kuitenkin vain koputtelivat edelläni, joten ei siinä auttanut kuin esittää kovista ja panostaa kun pottikin oli sen verran pieni (100) ettei kukaan edes odottanukaan isoa korotusta. Tuplasin potin, mitä seurasi neljä foldia ja rahat minulle. Ekan potin voittaminen antoi mulle jatkoa varten hyvän fiiliksen.

Tämän jälkeen alkoikin sitten sumo-show. Mulla ei hyvästä fiiliksestä huolimatta kortti vain tuntunut lainkaan suosivan ja sain koko ajan pelkästään aloituskäden kaltaista roskaa käteen. Siinä ei sitten auttanut kuin seurata sivusta, kun sumo vei lähes kaikki pienet ja vähän isommatkin potit. Kerran pääsin tuikkaamaan väliin, kun olin limpannut flopille jakajan paikalta mukaan roskakädellä 3,9 erimaata. Floppi oli suosiollinen ja sain kahdet parit. Maltilliseen panostukseeni ei kuitenkaan löytynyt kuin yksi maksaja. Turni antoi mulle täyskäden -> koputukset. Riveriä en muista mutta vastapeluri taas koputti, jolloin minun oli pakko pähkinöilläni korottaa. Tein minimikortuksen, sillä arvelin etten all-iniin kuitenkaan saisi maksua ja toivoin että toinen innostuisi korottamaan lisää näin halvan potinostoyrityksen edessä. No enpä saanut tähänkään edes maksua.

Edellinen potti jäi viimeisekseni, kun sumo jatkoi riehumistaan. Ensin sumo pudotti waltun ja vähän myöhemmin minut, kun olin taas kyllästynyt heittelemään roskaa kädestäni pois ja olin 4s,5s:lla mukana. Floppi oli myös kakkaa 3s,4d,8s mutta minä osuin keskipariin ja lisäksi sain värin vedon. Triplasin potin, mihin sumo vastasi menemällä all-in ja minä siinä sitten perässä, sillä arvelin sumon aggressiivisena pelurina kuitenkin riehuvan A,K -kaltaisella kädellä. Vastassani oli kuitenkin persekortteina saatu 9,9-pari, joka kesti loppuun asti.

Lopulta pöydässä olivat enää adi (~3600), tombo (~1800) ja sumo (~7200). sumo hyökkäsi ensimmäisenä adin kimppuun. Mitättömältä näyttävän flopin jälkeen all-in ja adi sitten pitkällisen pohtimisen jälkeen perässä. sumolla oli A,10 erimaata mutta floppi oli osunut kymppiin. adi oli maksanut A,4:lla värin vedolla. Ei onni adia kuitenkaan suosinut vaan hänkin joutui liittymään sivustaseuraajien joukkoon.

Päivän kovin peli nähtiin heti adin putoamisen perään. tombo näki tilanteensa tukalaksi ja meni all-in ennen floppia 3h,4h:lla tarkoituksenaan ryöstää kohtuullisen isot blindit ja hakea henkinen yliote sumosta. vastassa oli kuitenkin minutkin pudottanut 9,9-pari. Flopilla sumo sai setin ja tombo kolmosparin. Tilanne näytti tombon kannalta varsin toivottomalta. Turni oli kolmonen, jolloin sumo sai täyskäden ja kaljanhuuruisena julistin jo sivusta "Mikään ei enää auta... Paitsi TUO!" Riverillä pöytään kääntyi neljäs kolmonen. Kovaa touhua. Kovaa touhua.

sumo ei kuitenkaan tästä häkeltynyt vaan niisti kylmästi kaikki seuraavat potit. Salkkuun kirjoitetaan siis uusi nimi eikä dynastioita päässyt syntymään.

Ei kommentteja: